Dag zomer, je was fantastisch

Het skeelerseizoen is zo goed als voorbij en het was prachtig. Ik leerde deze zomer nog meer lieve mensen kennen, mocht voor Proskating het EK en het NK Weg verslaan, huilde tranen van blijdschap bij overwinningen, tranen van verdriet bij een pijnlijk verlies en schreef een dichtbundel over schaatsen en skeeleren.

Die dichtbundel leidt er toe dat ik dingen meemaak die ik een half jaar geleden niet voor mogelijk had gehouden. Dat ik thuis kom bij wereldkampioenen en sprintkanonnen, dat sporters mij bellen zodat ik iets over ze kan schrijven, dat ik mezelf keihard tegenkwam, viel en toch weer opstond.

Van Uitgeverij Clavis kreeg ik het nieuws dat ze het vervolg op ‘Het boek van Tess’ graag uit willen geven en kreeg ik groen licht voor deel drie en vier. Er staan nog meer boeken in de planning, een kinderboek over Gilles de la Tourette en een serie prentenboeken. Genoeg te doen dus, maar de dichtbundel krijgt voorrang. Mocht je nog zin hebben om mee te helpen en er voor te zorgen dat de bundel ook daadwerkelijk gedrukt kan worden, dan kan dat hier: https://www.voordekunst.nl/projecten/3588-ijs-en-asfalt-1

Want geld blijft voor een schrijver altijd een beetje een probleem, tenzij je JK Rowling bent natuurlijk. Overigens ben ik dolblij dat ik schrijver ben. Het is veel zwaarder dan de meeste mensen denken, maar ik doe wel wat ik echt wil. En als je altijd alleen maar aanbiedingen koopt, eet je ook nog best gevarieerd (al is de broccoli wel heel vaak in de aanbieding, dat is jammer).

Al met al was het een fantastische zomer, ik ben benieuwd wat de winter gaat brengen. Dromen heb ik in ieder geval nog genoeg, dus het zal hard werken worden. Wat ook gek is, is dat ik mensen die ik de hele zomer vaker zag dan mijn eigen familie, nu pas weer in mei tegen zal komen: de mensen die wel skeeleren, maar niet schaatsen. En hun ouders natuurlijk. Bedankt voor de gezelligheid!

Tot slot nog een plaatje van de benen van Pim Schipper. Want waarom ook niet. Dag zomer, je was fantastisch!IMG_5830 - kopie-BorderMaker

Geef een reactie

